www.derofarfasha.com
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

www.derofarfasha.com

احلى فرفشة ودردشة لاحلى شباب وبنات

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

مصرية وبخاف امشى فى الشارع!!!!!

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
angel girl
Admin
angel girl

المساهمات : 306

مصرية وبخاف امشى فى الشارع!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: مصرية وبخاف امشى فى الشارع!!!!!   مصرية وبخاف امشى فى الشارع!!!!! Icon_minitimeالجمعة يوليو 18, 2008 9:50 pm

يعني إيه الأمان ..ممكن حد يقول لي؟؟!
هو إنك تعيش في سلام؟، ولا تعيش وإنت مش حاسس بخوف؟، ولا انك تحس بالحرية؟، ولا إيه بالظبط؟
آه صحيح، فيه اختيار تاني "ولا كل الحاجات دي"؟

Quote: الحكاية مش بس بنت حلوة وشيك و"over" شوية في لبسها..لا، ده بقى طبع وعادة وأسلوب حياة !!

أعتقد إن الأمان كلمة تحتوي على كل المعاني دي ..طيب قولوا لي !
أنا بقى ما بحسش بالأمان ليه؟، أقول لكم على حاجة؟، لما مثلاً بنت تمشي في الشارع، أجارك الله!! معاكسات وإهانات، ممكن تكون نظرة أو كلمة أو لمسة،و انتم عارفين الباقي بقى !
و اوعى حد يقول لي هم اللي بيخلونا نعمل كده! لاني دايما مقتنعة إن الإنسان المحترم ..محترم، وتأكد إن اللي هتتضايق أو تنجرح من النظرات أو المعاكسات دي هي البنت المؤدبة مش العكس.

المهم بقى الشيء اللي يجننك، إن المعاكسة وقلة الأدب بقت بتجري في دم الشباب يعني الحكاية مش بس بنت حلوة وشيك و"أوفر" شوية في لبسها..لا، ده بقى طبع وعادة وأسلوب حياة !!

عيال وبيلعبوا

"خبر عاجل" .. أكدت مصادر موثوق فيها،إن العيال اللي أد ركبتنا، بقوا هم كمان بيحبوا يعملوا نفس حركات الكبار،معتقدين بكده إنهم كبروا خلاص،وهم جايين من المدرسة، بيبقوا ماشيين مجموعات،فيروحوا حدفين بعض علي أي بنت ماشية جنبهم، وقال إيه .. عيال وبيلعبوا !!
يا نهار أبيض!!، وصلت بينا الدرجة لكده خلاص؟، نسينا إننا مصريين ومعروف معروف عننا الجدعنة؟!
دلوقتي للآسف بقينا حاجه تانية خالص، اتغيرنا واتغيرت معانا أخلاقنا وعادتنا وتقاليدنا!
ويا ترى "الهوجة" دي هتوصل بينا لحد فين؟
ربنا يستر.
آه وتذكر دائما( إن لم تكن جزءً من الحل .. فأنت جزء من المشكلة)

m
a
n
k
o
l
https://derofarfasha.yoo7.com
demo ash
عضو مجتهد
عضو مجتهد
demo ash

المساهمات : 257

مُساهمةموضوع: رد: مصرية وبخاف امشى فى الشارع!!!!!   مصرية وبخاف امشى فى الشارع!!!!! Icon_minitimeالسبت أغسطس 02, 2008 4:33 am

فعلا كلامك صح الحكاية دي زادت اوي المعاكسات والكلام ده بس انا بقول ان الشاب اللي بيعاكس معندوش ثقه في نفسه يعني عايز الناس تبصله يجلب الإنتباه لي بس مش اكتر واحب اقول ان البنت المحترمه استحاله حد يعاكسها لكن بنت زي ما بتقولي اوفر في لبسها دي عايزه تتعاكس

واكيد برضه البنات اللي بيلبسوا حجاب الأيام دي ده اكيد مش حجاب الإسلام انا اذكر مره بنت كانت ماشيه في الشارع محجبه ولابسه جيبه قصيره أظن الكل يوافقني ان ده مش حجاب وتقولي ليه البنات بيتعاكسوا من الحاجات دي

انا عايز اوصل بس ان الحل بتاع المشكله دي الإحترام سواء من البنت في لبسها ومتأفورهاش

او الولد وتربيته ولوكان عنده بنت ياريت يفتكر ان لو عمل كده ممكن يحصل في اخته او مامته ويفتكر قبل كل ده ربنا طبعا

اتمنى مكونش طولت عليكي يا(أنا معرفش إسمك بصراحه)

وياريت تتقبلي وجهة نظري وياريت لو في حاجه تزعل ياريت متزعليش مني

السلام عليكم
http://www.daimomtha.own0.com
angel girl
Admin
angel girl

المساهمات : 306

مُساهمةموضوع: رد: مصرية وبخاف امشى فى الشارع!!!!!   مصرية وبخاف امشى فى الشارع!!!!! Icon_minitimeالسبت أغسطس 02, 2008 12:04 pm

اوكيه ميرسى ياديمو على الرد بس فى حاجة ...انا معاك ان البنت مش لازم تافورها بس الى انا عارفاه ان الولد المحترم وبصرف النظر عن البنت عاملة ايه فى نفسها لان كمان البنت دى اهلها شيفنها وهى خارجة وراضين وهى راضية يبقى دى حاجة ترجعلها بس لو الولد محترم مهما تعمل مش هيعاكس دى مجرد حجج بتتقال علشان يبررو الموقف وصدقنى بجد لو البنت لابسة اسدال حتى وهى ماشية برضه بتتعاكس دى بقت شبه الطبيعة فى الشباب ومفيش حاجة بتحلل الحرام ويبقى حلال بجد يارب نتغير Smile
https://derofarfasha.yoo7.com

مصرية وبخاف امشى فى الشارع!!!!!
صفحة 1 من اصل 1